Тяхната полиция ги пази
/ Зорлем правят от полицаите катили/
На съвременен български катил означава нещо като гадняр. Тъп, гаден нахален и прост човек. По-прост дори от ония прости хора, които се радват че са прости, защото така се били разбирали по-добре помежду си. / И аз съм прост, и вие сте прости, затова се разбираме /
...
Някога, през турските и кърджалийските времена катил е означавало същото. Нещо като гадняр.Само че гадняр много по-гаден от сегашния гадняр, защото въоръжен до зъби. На хранилка при някой по-висш гадняр.
...
Средновековното устройство на османската империя / то трае чак до началото на 19-ти век, въпреки напъните на един куп султани да променят нещо / има някои особености, която го отличават от европейските тертипи и го доближават до руските. Между другото и в Русия един куп императори са се опитвали да променят нещо без особен успех и затова руското средновековие продължава до ден днешен.
Турските и руските феодали - спахии и тимариоти, съответно помешчици и дворяни, са притежавали имотите и земята си не по право, а като дар /бонус, лизинг/ от султана или императора срещу военна и гражданска служба.
И руските дворяни и турските спахии са били длъжни да обслужват армията – спахиите със собствена военна свита, дворяните – с определен брой крепостни.
В смутните времена на турската империя, обаче –при султанското безвластие и при всеобщия разпад на османската държавност, същите тия спахийско-тимариотски свити вече не са обслужвали султанския аскер, а са ставали нещо като частни паравоенни образувания на обявилите назависимост от султана феодали и на самоназначилите се за паши, бейове и всякакъв вид местни управници бивши разбойници.
Точно това са били катилите – въоръжената сган на издигналите се до местни управници кърджалийски главатари.
...
И какво са правили катилите, след като не са служили на аскера и султана ?
Ами защитавали са си работодателя – местния обесник и кожодер. Пазили са го от другите кожодери – даалиите и кърджалии, които са вилнели тогава из Балканите, опустошавайки понякога градовете, но преди всичко незащитените села.
А когато не са били на гавази /телохранители, бодигардове/ на местния дерибей, са се присъединявали към същата тая кърждалийската паплач.
...
Тук бива да се направи една вметка. Казват, че чалгата било общобалканско явление. Чалгата е толкова общобалканско явление, колкото са и катилите. Защото чалгата е катилска музика.
Палят, грабят, убиват, изнасилват катилите, правят всякакви зулуми, па след това подберат де що има наоколо джадии, уруспии и гювендии, затворят се в някой конак и почват кефа, тоест купона – чалгата, кючеците, гюбеците и всичко останало.
От цялата тази гадост местното земеделско население – и българи, и турци, и гърци се е гнусяло – и от катилите се е гнусяло, и от музиката им, и от гювендиите им, и от уруспиите им.
А това, че сега същите тия уруспии и гювендии в България сега се наричат диви, това че катилите се наричат мутри / или поне в началото се наричаха/, а също бодигардове, тоест гавази, бизнесмени и премиери /сега както се наричат/, това че чалгата се нарича музика, това че прокопсали певачи като Слави Трифонов обявяват тази така наречена музика за чисто българско явление, всичко това няма нищо общо с истината, а си е част от общоприетите лъжи и сбърканото ни битие.
Но пък е истинна следната картинка.
…
Минава човек през някое поле, или през някой балкан. И в полето, и в балкана – пусти села, полусрутени къщурки, местни дегенерати, които се измъкват от кръчмата, тайно зареждана с домашна ракия само колкото отново да се вмъкнат в нея след една отрезвителна дрямка, отвсякъде звук на резачки, полуприкрита, но повечето отрита сеч/ ама пък повишаваме износа, измъкваме се от кризата, браво Бойко /навсякъде запустение, навсякъде немара и не щеш ли – точно в средата на цялата тая безотрада- като кънчо посред магарешки тръни стърчи замък. В средата на полето, в средата на нищото, или пък в най-прикътаните и красиви места по България, там където е забранено да се строи каквото и да било е построен замък.
Замък бе. С лъскави кули, с миловидни бойници, с тъпанарски изваяния на лъвове и всякакви други уродливости, с лебеди по прозорците и с всички оттенъци на мутренския кич.
…
Бива тук да се направи още една вметка. Защото нещата и явленията са свързани с всякакви връзки – явни, потайни, нарочни или случайни.
Има над село Кладница, Софийско, една средновековна крепост. Точно над манастира Свети Николай, близо до хижа Селимица. Крепостта е местен паметник на културата и се препоръчва за посещения от всички справочници за село Кладница.
Само че не се подлъгвайте да я търсите. Върху останките на старата крепост е построено замъче. Вила. Вилище по-скоро.
…
Ако някой нещастен селски иманяр копне наоколо и си изрови, примерно, три счупени грънци, веднага отива на телевизионно разобличение и съд.
Местният дерибей, обаче /разбрах, че е някакъв пернишки нотариус, кой знае колко мътни далавери е заверил с подписа си/ се настанява върху цяла една крепост-паметник на културата, рови я, унищожава, издига върху нея собствен палат и никой копче не може да му каже.
Министерство на културата, опазване на историческото наследство, Стефан Данаилов, Вежди Рашидов, Национален културно-исторически музей, Божидар Димитров, любородие, патриотизъм, историци, държавност, национални празници, духови музики, шумотевици, дунанми, да живее България – всичко това се оказват празни дрънканици. В местния вилает всичко си е като преди три века. Когато из тия места е вилнял със своята сган кърджалийският главатар Кара Феиз, назначен накрая за управител на Брезник и околностите му.
…
А, полицията, която трябва да служи на държавата ? Да докладва за самоуправството на местния дерибей, да го даде на прокурора и да го арестува ? Какво прави тя ?
Ами тя пази вилата на деребея. Вилищете му тоест. Замъчето.
Също като някогашните катили ?
А наоколо селата пустеят.
Пустеят, защото също като преди векове по тях шетат всякакви обирджии, насилници и капасъзи. А полицията я няма, защото е заета.
С катилска дейности.
/ За тези неща съм писал по-подборно тук…/
…
Не че селата пустеят само заради липсата на държава, липсата на полиция и заради повсеместните набезите на катили и капасъзи / които биват и от мнозинствата, и от малцинствата, но най-вече от малцинствата. Най-вече от онова малцинство на което трябва да казваме роми, а не цигани, за да не ги обидим/.
Има си и естествени явления. Това, което цяло едно село от сто души е правило о за един месец, сега една машина го прави за три дни. Естествено е за тези сто души да няма работа и те да тръгнат към градовете.
Само че в напредналите страни и въпросът с обезлюдяването е решен.
Решен е с изнасяне на производството, с екологично земеделие, с оглеждане на животни и растения, които могат да бъдат развъждани и отглеждани само на определени места, със семеен бизнес, със разрастването на дребните и средни предприятия, с културен туризъм, с разработка на местни занаяти и с какво ли не още.
В България този въпрос обаче не е решен и няма да бъде решен. Няма да бъде решен, защото дори не е поставен.
В България селата пустеят като през кърджалийските времена, защото биват ограбвани като през кърджлийските времена.
И ако сега убитите, ограбените и изнасилените са стотици пъти-по малко, то е защото и хората са по-малко.
И ако изнасилените вече не са млади булки и моми а бабички, то е защото по селата бабичките са повечето, а освен това и малцинствата, чиито права трябва да уважаваме имат някакви такива особени малцинствени предпочитания.
И също както през кърджалийските времена местните овластени разбойници дерибействат напук на всички правила и закони.
И въпреки липсата на държавност, едни близки до върховната власт ибрикчии намират за уместно да наричат върховният български властник баща на всички българи, точно така както през кърджалийските времена османските роби /кули/, евнуси и ибрикчии са наричали султана. / То между другото тия турски адети траят чак до управлението на Кемал Ататюрк/
И също като през кърджалийските времена, хората, които трябва да служат на държавата зорлем биват превръщани в катили.
…
Министерството на Вътрешните Работи на Република България печели около 50 милиона лева годишна от охранителна дейност на частни лица.
Това прави приблизително десет процента от бюджета на министерството.
Тази пари идват от работата на полицаи, които не охраняват гражданите, а олигарсите. Охраняват местните бейове и дерибеи. Тези пари идват от полицаи, които служат като катили.
В същото време разбойниците вилнеят по селата, битовата престъпност расте, организираната престъпност въобще не е сломена, въпреки хвалбите на Цветанов, а годишно с в страната има между 40 и 50 хиляди неразкрити жалби на граждани, които не са довели до никакви последствия. Като се знае, че много от хората засегнати от битовата престъпност въобще не се оплакват, защото знаят, че е безсмислено.
…
Хората май вече забравиха, че Борисов облиташе преди време имотите на богаташите с въртолет. За да види уж кои от имотите са незаконни, но май е било за друго. Да види на кои би могъл да предложи сделка. Полицейска охрана срещу пари.
Тяхната си полиция да ги пази.
…
Казват, че законът го позволявал, а и защо да не дойдат по този начин пари в министерството.
Законът, обаче може да се промени тутакси. Депутатите на ГЕРБ обслужващ персонал на Цветанов, и Борисов – ще гласуват това, което те им кажат.
А в МВР пари има достатъчно пари. Това е най-добре заплатеното министерство. Има си достатъчно полицаи. Най-много на глава от населението в Европа. Приблизително един на сто души.
Това, което липсва, е умение да се управлява, политическа воля, ум и почтеност.
Пък и бившият охранител /газавин, катил/ тоя занаят си подкрепя.